رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه: بعد از سال ۱۳۹۷ که خروج برجام اتفاق افتاد وضع مجموع عمومی اداره دولت متاثر شد ساعت ۲۳ امشب آخرین فرصت واریز وجه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران کنسرو ماهی ۱۴ درصد گران شد تغییر محدودیت سقف دارایی اشخاص در گواهی سپرده شمش نقره کندوان و هراز برفی است؛ انسداد ۳ محور فرعی افزایش مجدد قیمت لبنیات صحت دارد؟ ورود مجلس به مسدودسازی درگاه‌های پرداخت رمزارز قیمت طلا در بازار ایران اول بهمن ۱۴۰۳ / سکه در کانال ۵۷ میلیون تومان دوام نیاورد یارانه دی ماه واریز شد مهلت ۲ هفته‌ای بارگذاری یا اصلاح اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان در سال ۱۴۰۳ معاون وزیر کار: ۳۰ درصد از جمعیت ۱۸ تا ۲۴ سال کشور، تحصیلات متوسطه دوم ندارند شرکت گاز: مصرف گاز در تهران به ۱۱۲ میلیون مترمکعب رسید برزیل به گروه کشور‌های شریک بریکس پیوست شرایط دریافت درگاه پرداخت کارگزاران سکو‌های مبادله رمزارز اعلام شد پیمان پولی میان ایران و روسیه عملیاتی شد

نماینده مجلس: افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین در سال جاری منتفی است

الزام استفاده از کارت سوخت برای دریافت بنزین از 22 مرداد سال جاری آغاز شده و این در شرایطی است که با وجود 20 روز از اجرای طرح اما همچنان تعداد افرادی که از کارت سوخت شخصی برای سوخت‌گیری استفاده می‌کنند به 15 درصد هم نمی‌رسد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 04
کد خبر: ۲۱۳۱۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین و گازوئیل برای سال جاری منتفی است، گفت: افزایش قیمت بنزین برای سال جاری در مجلس با مخالفت نمایندگان روبرو شده است و اگر دولت به دنبال افزایش قیمت سوخت است باید در قالب لایحه بودجه سال آینده به مجلس ارائه کند.

 

«غلامرضا شرفی ادامه داد: استفاده از کارت سوخت اگر چه در سال‌های قبل جا افتاده بود اما با وقفه ایجاد شده به دنبال تک نرخی‌شدن بنزین، ‌باید برای اقبال دوباره مردم زمانی را در نظر بگیریم.

 

وی با اشاره به اینکه شرایط در منطقه، تفاوت سرانه درآمدی و هزینه‌های مصرفی و قیمت کالا باعث ایجاد تفاوت قیمتی سوخت در ایران و کشورهای همسایه شده است،‌ افزود:‌ تنها نمی‌توانیم بر اساس شرایط کشور تصمیم بگیریم زیرا زمانی که ارزش پول در منطقه دچار مشکل می شود، ‌قیمت کالا در کشور به شدت ارزان شده و رفتارهای نابههنجار اقتصادی در مبادلات مرزی را دامن می‌زند که کل کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

به گفته شرفی،‌ بازگشت کارت سوخت به چرخه سوخت‌گیری کشور،‌ اطلاعات مصرف را به روز در اختیار مسئولین قرار می‌دهد و برنامه‌ریزی را برای ایام پیک مصرف مانند نوروز و یا تعطیلات چند روزه فراهم می‌کند زیرا مسئولین برای برنامه‌ریزی باید اطلاعات به روزی از میزان مصرف در اختیار داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی دوباره کارت سوخت در چند ماه اول مشکلاتی خواهد داشت،‌ گفت:‌ در این زمینه باید تصمیم سیستمی گرفته شده و با در نظر گرفتن تبعات و تاثیرگذاری آن تصمیم،‌ به دنبال بهترین بازخورد باشیم.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه کارت سوخت به تنهایی می‌تواند جلو برخی از ناهنجاری‌ها را بگیرد، ادامه داد:‌ با توجه به مسیر توسعه کشور، ‌در سال‌های آینده باید به دنبال ایجاد تغییراتی در نوع،‌ میزان و حتی قیمت سوخت باشیم.

 

الزام استفاده از کارت سوخت برای دریافت بنزین از 22 مرداد سال جاری آغاز شده و این در شرایطی است که با وجود 20 روز از اجرای طرح اما همچنان تعداد افرادی که از کارت سوخت شخصی برای سوخت‌گیری استفاده می‌کنند به 15 درصد هم نمی‌رسد.

 

به گفته وزیر نفت تا زمانی که ابزار قیمتی با کارت سوخت همراه نباشد،‌ مردم آن را جدی نمی‌گیرند. از همین روست که همچنان بیش از یک میلیون کارت سوخت در باجه‌های معطله پست خاک می‌خورد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر